Stanowisko ds. księgowości podatkowej w Referacie Finansowo-Budżetowym (17.03.2016)

INFORMACJA O WYNIKU NABORU
przeprowadzonego na podstawie ogłoszenia o naborze na
 
stanowisko ds. księgowości podatkowej
(nazwa stanowiska)
w Referacie Finansowo-Budżetowym
(nazwa komórki organizacyjnej)
w Urzędzie Miasta Siemiatycze, ul. Pałacowa 2, 17-300 Siemiatycze
 
Burmistrz Miasta Siemiatycze informuje, że w wyniku zakończenia procedury naboru na w/w stanowisko została wybrana Pani Izabela Sycewicz, zam. w Smarklicach.
Pani Izabela Sycewicz spełniła wymagania formalne zawarte w ogłoszeniu o naborze. Podczas poszczególnych etapów naboru kandydatka wykazała się znajomością zagadnień z zakresu administracji samorządowej i ordynacji podatkowej  oraz zdobyła największą liczbę punktów.
Burmistrz Miasta Siemiatycze
Piotr Siniakowicz

Siemiatycze, dnia 12 kwietnia 2016 r.


Burmistrz Miasta Siemiatycze
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
 ds. księgowości podatkowej
w Referacie Finansowo-Budżetowym
w Urzędzie Miasta Siemiatycze, ul. Pałacowa 2, 17-300 Siemiatycze – 1/1 etatu
 
I. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie,
2) wykształcenie wyższe ekonomiczne lub pokrewne, bądź wyższe w połączeniu   z ukończonymi studiami podyplomowymi z zakresu ekonomii lub dziedzin pokrewnych,
3) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
4) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5) nieposzlakowana opinia,
6) biegła znajomość obsługi komputera,
7) znajomość regulacji prawnych z zakresu: ustawa – ordynacja podatkowa, ustawa o podatkach i opłatach lokalnych, ustawa o finansach publicznych, ustawa o ochronie danych osobowych, ustawa o rachunkowości, ustawa o opłacie skarbowej, ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawa o księgach wieczystych i hipotece.
 
II. Wymagania dodatkowe:
1) znajomość regulacji prawnych z zakresu administracji samorządowej,
2) komunikatywność, samodzielność, dokładność, sumienność.
 
III. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1. Prowadzenie prawidłowej ewidencji księgowej podatków i mienia tj.:
- podatku od nieruchomości osób prawnych,
- podatku od środków transportowych osób fizycznych i prawnych,
- podatku rolnego osób fizycznych i prawnych,
- podatku leśnego osób fizycznych i prawnych,
- opłat za użytkowanie wieczyste.
2. Zakładanie i prowadzenie kont podatkowych na w/w podatki.
3. Prowadzenie, na podstawie dowodów księgowych ksiąg rachunkowych, ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym; okresowe ustalanie lub sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów. Gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą o rachunkowości.
4.Egzekucja zaległości podatkowych w podatku od nieruchomości osób fizycznych i prawnych, podatku rolnego osób fizycznych i prawnych, podatku leśnego osób fizycznych i prawnych i środków transportowych osób fizycznych i prawnych oraz opłat za użytkowanie wieczyste poprzez:
- wystawianie upomnień księgowych,
- sporządzanie decyzji określających wysokość zobowiązania w sytuacji, kiedy z przepisu prawa wynika obowiązek wykonania zobowiązania podatkowego bez uprzedniego doręczenia decyzji, a podatnik tego obowiązku nie wykonał w określonym ustawą terminie,
- wystawianie tytułów wykonawczych i ich aktualizacja,
- zakładanie hipotek przymusowych w celu zabezpieczenia zobowiązań podatkowych.
5. Uzgadnianie księgowań na kontach podatkowych i sporządzanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych sprawozdań dla księgowości budżetowej.
6. Przygotowywanie danych do sprawozdań okresowych i zbiorczych.
7. Kontrola kont podatkowych w podatku od nieruchomości osób prawnych, podatku rolnego osób fizycznych i prawnych, podatku od środków transportowych osób fizycznych i prawnych, podatku leśnego osób fizycznych i prawnych zakresie likwidacji nadpłat poprzez: wezwanie podatnika do wyjaśnienia powstałej nadpłaty, jej zwrotu lub przerachowania.
8. Przygotowywanie postanowień w sprawach zaliczenia na poczet zaległości podatkowych wpłaty dokonanej przez podatnika, nadpłaty, zwrotu podatku.
9. Kontrola kont podatkowych w zakresie przedawnień i ich likwidacja.
10. Wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu lub stwierdzających stan zaległości w podatku od nieruchomości osób prawnych, podatku rolnego osób fizycznych i prawnych, podatku od środków transportowych osób fizycznych i prawnych, podatku leśnego osób fizycznych i prawnych.
11. Sprawdzanie prawidłowości raportów kasowych w zakresie wpłat podatków lokalnych.
12. Rozliczanie i podział wpłat na poszczególne podatki w raporcie kasowym i wyciągu bankowym.
13. Przygotowywanie danych do sprawozdań okresowych i zbiorczych.
14. Sporządzanie sprawozdań o wysokości zaległości w podatku od nieruchomości osób prawnych, podatku rolnego osób fizycznych i prawnych, podatku od środków transportowych osób fizycznych i prawnych, podatku leśnego osób fizycznych i prawnych dla Ministerstwa Finansów.
 
IV. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny;
2) życiorys zawodowy– CV;
3) podpisane oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych, korzysta z pełni praw publicznych, nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe i nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie przygotowawcze o przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz o nieprowadzeniu działalności gospodarczej, bądź o profilu prowadzonej działalności gospodarczej;
4) podpisane oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procedury naboru zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych;
5) kwestionariusz osobowy;
6) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie wyższe i kwalifikacje zawodowe poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem;*
7) kserokopie świadectw pracy dokumentujących posiadany staż pracy poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem lub w przypadku pozostawania w stosunku pracy zaświadczenie o kontynuacji zatrudnienia;*
8) kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem; *
9) kserokopia dokumentu potwierdzającego obywatelstwo polskie, poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem; *
 
V. Warunki pracy:
praca biurowa, w tym przy komputerze, praca w siedzibie Urzędu.
 
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych nie wyniósł co najmniej 6%.
Dokumenty należy składać w kopertach z dopiskiem „Nabór na stanowisko ds. księgowości podatkowej w Urzędzie Miasta Siemiatycze” w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Siemiatycze (parter) lub wysłać na adres Urzędu Miasta Siemiatycze, ul. Pałacowa 2, 17-300 Siemiatycze w terminie do dnia 31 marca 2016 r.
O zachowaniu terminu złożenia dokumentów aplikacyjnych decyduje odpowiednio data złożenia dokumentów w Urzędzie lub dostarczenia przesyłki do Urzędu.
Kwestionariusz osobowy, druki oświadczeń kandydata można pobrać na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Siemiatycze http://bip.um.siemiatycze.wrotapodlasia.pl/ w zakładce Urząd Miasta – Wolne stanowiska.
Informacja o wyniku naboru zostanie upowszechniona w Biuletynu Informacji Publicznej pod adresem: http://bip.um.siemiatycze.wrotapodlasia.pl/ oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Siemiatycze, ul. Pałacowa 2. Osoby, którym w wyniku postępowania naboru zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia są zobowiązane do przedłożenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego rejestru Karnego.
W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202 z późn. zm.), umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy z obowiązkiem odbycia służby przygotowawczej, z możliwością zatrudnienia w przyszłości na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony. Przez osobę podejmującą po raz pierwszy pracę rozumie się osobę, która nie była wcześniej zatrudniona w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, na czas nieokreślony albo na czas określony, dłuższy niż 6 miesięcy, i nie odbyła służby przygotowawczej zakończonej zdaniem egzaminu z wynikiem pozytywnym.
 
Burmistrz Miasta Siemiatycze
Piotr Siniakowicz
Siemiatycze, dnia  17 marca 2016 r.                         
 
 
* kandydat może być zobowiązany do okazania w wyznaczonym terminie oryginałów dokumentów pod rygorem wykluczenia z postępowania rekrutacyjnego

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Oleszczuk

Data wytworzenia: 2016-04-12

Wprowadzający: Jarosław Kiczko

Data wprowadzenia: 2016-03-17

Data modyfikacji: 2019-03-12

Opublikował: Jarosław Kiczko

Data publikacji: 2016-03-17