Protokół Nr XXIX/12

Numer XXIX/12
Data wydania 2012-10-23
Protokół Nr XXIX/12

 

z obrad XXIX sesji Rady Miasta Siemiatycze, która odbyła się w sali Siemiatyckiego Ośrodka Kultury w dniu 23 października 2012 roku

 

Obrady XXIX sesji Rady Miasta Siemiatycze   rozpoczęły się o godzinie 14:00 zakończyły zaś o godzinie 15:35.

 

W obradach XXIX sesji na stan 15 radnych uczestniczyło 10, według załączonej do protokołu listy obecności (Załącznik Nr 1).

 

Radni obecni na XXIX sesji:
  1.  Witold Berski
  2.  Katarzyna Jarocka
  3.  Jerzy Korowicki
  4.  Antoni Kosieradzki
  5.  Walentyna Kożuchowska
  6.  Teresa Milewska
  7.  Paweł Onieszczuk
  8.  Agnieszka Anna Sitarska
  9.  Agnieszka Monika Zalewska
  10.  Roman Zdrojewski

  Radni nieobecni na XXIX sesji:

  1.  Jan Boguszewski
  2.  Rafał Burakowski
  3.  Jan Hyndza
  4.  Eugeniusz Mudel
  5.  Krzysztof Andrzej Szyszko

 W obradach XXIX sesji Rady Miasta Siemiatycze uczestniczyli także:

  1.  Piotr Siniakowicz – Burmistrz Miasta Siemiatycze
  2.  Henryk Czmut – Zastępca Burmistrza Miasta
  3.  Elżbieta Rakszawa - Sekretarz Miasta
  4.  Elżbieta Boguszewska – Skarbnik Miasta

 oraz pozostali goście zgodnie z załączoną do protokołu listą obecności (Załącznik Nr 2).

 

Do punktu 1otwarcie obrad

 

            Obrady XXIX sesji Rady Miasta Siemiatycze w dniu 23 października 2012 r. otworzyła Przewodnicząca Rady Miasta – Agnieszka Anna Sitarska, która na wstępie powitał zaproszonych gości i wszystkich przybyłych na XXIX sesję Rady Miasta.

 

Do punktu 2 przyjęcie porządku obrad

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła w tym punkcie, że na wczorajszej Komisji wpłynęła propozycja zmiany porządku obrad XXIX sesji. Zaproponowano, aby usunąć z porządku obrad pkt 11. tzn. podjęcie uchwały w sprawie zlecenia przeprowadzenie kontroli. Przewodnicząca Rady Miasta poprosiła Burmistrza o wyjaśnienienie tej zmiany.

 

Głos zabrał Burmistrz Miasta – Pan Piotr Siniakowicz informując zebranych, że Komisja Rewizyjna ma wyznaczone działania kontrolne na ten rok, dodatkowo wpłynęło też pismo z Ministerstwa Finansów informujące, iż sprawa dotacji na żłobek nie zostanie  załatwiona do końca bieżącego roku.

 

Przewodnicząca Rady zapytał czy ktoś ma jakieś uwagi do proponowanego porządku obrad.

 

Radni innych propozycji zmian porządku obrad XXIX sesji nie wnieśli.

 

Przewodnicząca Rady poddał więc pod głosowanie usunięcie pkt.11 z porządku obrad XXIX sesji, na 10 radnych biorących udział w obradach XXIX sesji, w głosowaniu udział wzięło 10 radnych, za usunięciem pkt.11 z porządku obrad głosowało 10 radnych.

 

Przyjęty porządek obrad XXIX sesji przedstawia się następująco:

 

1)      otwarcie obrad.

 

2)      przyjęcie porządku obrad.

 

3)      przyjęcie protokołu z obrad XXVII i XXVIII sesji Rady Miasta.

 

4)      sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy miedzy sesjami

 

5)      interpelacje i zapytania radnych.

 

6)      przedstawienie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych

 

7)      przedstawienie analizy oświadczeń majątkowych radnych Rady Miasta

 

8)      przedstawienie analizy oświadczeń majątkowych pracowników Urzędu Miasta oraz kierowników jednostek organizacyjnych.

 

9)      podjęcie uchwały w sprawie podziału Miasta Siemiatycze na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym

 

10)  podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta na 2012 r.

 

11)  przedstawienie protokołu Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonej kontroli w Przedszkolu Nr 3

 

12)  odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

 

13)  wolne wnioski.

 

14)  zakończenie obrad.

 

Do punktu 3 – przyjęcie protokołu z XXVII i XXVIII  sesji Rady Miasta

 

Przewodnicząca Rady poinformował radnych, że protokół z XXVII i XXVIII sesji Rady Miasta wyłożony jest na stoliku protokolanta i jeżeli do końca obrad dzisiejszej sesji nie wpłyną do niego uwagi i poprawki to uzna się go za przyjęty.

 

Do punktu 4 – sprawozdanie Burmistrza Miasta z pracy między sesjami

 

Sprawozdanie z pracy między sesjami przedstawił Burmistrz Miasta – Piotr Siniakowicz. Sprawozdanie to stanowi Załącznik Nr 3 do niniejszego protokołu. Radni uwag i pytań do przedstawionego sprawozdania nie wnieśli.

 

Burmistrz poinformował zebranych, że radny Zdrojewski został odznaczony przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej złotym medalem za długoletnia służbę.

 

Burmistrz poinformował zebranych, „że w 2006 r. Samorząd Miasta Siemiatycze ustanowił stypendium im. Jana Pawła II w celu upamiętnienia dzieła i osoby wielkiego Polaka Jana Pawła II. Stypendium przeznaczone jest dla szczególnie uzdolnionych uczniów gimnazjów, szkół średnich i studentów osiągających wysokie wyniki w nauce, aktywnie działających społecznie na rzecz Miasta i współmieszkańców. Przyznane stypendia mają zachęcać młodzież do inwestowania w siebie, a jednocześnie mają być wyróżnieniem dla najlepszych.

 

          W tym roku do Burmistrza Miasta Siemiatycze wpłynęło 8 wniosków. Niestety, ze względu na ograniczone środki finansowe nie wszystkim, którzy również zasługują na wyróżnienie mogliśmy przyznać stypendium.

 

Dlatego też po wnikliwej analizie osiągnięć młodych mieszkańców naszego Miasta przyznaliśmy na rok szkolny 2012/2013 stypendia:

 

  1.  Kamili Drzas – uczennicy klasy I Liceum Ogólnokształcącego
  2.  Rafałowi Oleksiuk - uczniowi klasy II L.O. w Siemiatyczach
  3.  Tomaszowi Grzyb- - uczniowi klasy II L.O. w Siemiatyczach

 

W imieniu samorządu serdecznie gratuluję i życzę dalszych sukcesów. Rodzicom Gratulujemy tak wspaniałych dzieci”.

 

Dyplomy stypendystom wręczył Burmistrz Miasta - Pan Piotr Siniakowicz i Przewodnicząca Rady Miasta – Pani Agnieszka Sitarska.

 

Przewodnicząca Rady Miasta pogratulowała stypendystom, dodała również że w tym roku do urzędu wpłynęło dużo podań w sprawie stypendiów. Przewodnicząca powiedział, że po burzliwych naradach Komisja wybrała trzy osoby. Wybrane osoby są laureatami bądź finalistami konkursów ogólnopolskich i sławią nasze miasto w całej Polsce.

 

Głos zabrał pan Oleksiuk, dziękując w imieniu rodziców za wyróżnienie i docenienie dzieci.

 

Do punktu 5 – interpelacje i zapytania radnych

 

Radni zgłosili podczas XXIX sesji następujące interpelacje:

 

- Radny Korowicki podziękował Burmistrzom w imieniu mieszkańców Miasta za wykonanie kanalizacji osiedla Podleśnego i nad Zalewem oraz ułożenie kostki brukowej na ulicy Sosnowej. Radny Korowicki powiedział, że obaj Burmistrzowie pilnują wszelkich prac budowlanych w mieście. Radny Korowicki zapytał, czy można by połączyć ulicę Sosnową z uliczką przy Bibliotece Miejskiej? Radny Korowicki podziękował również Prezesowi i pracownikom Przedsiębiorstwa Komunalnego za prace, które wykonują dla Miasta.

 

- Radny Korowicki poruszył temat uschniętych sosen przy Przedszkolu Nr 5, które należałoby usunąć.

 

- Radny Korowicki powiedział też, że zwracał się już z prośbą o posprzątanie miejskiego parkingu przy Barze Wodnik, parking nie został sprzątnięty, więc ponowił swoją prośbę.

 

- Kolejną sprawą jaką poruszył radny Korowicki jest uszkodzona barierka ochronna przy moście nad Zalewem, którą należałoby naprawić.

 

- Radny Korowicki powiedział też, że na ulicy Sosnowej, przy jednej z posesji leży duży betonowy blok, który należałoby usunąć.

 

- Radny Korowicki poruszył temat uschniętego potężnego drzewa na cmentarzu parafialnym, w części cerkiewnej, które stanowi zagrożenie.

 

- odnosząc się do interpelacji radnego Korowickiego, Burmistrz powiedział, że jest to cmentarz parafialny i wszelkie sprawy związane z cmentarzem należy zgłaszać do proboszcza.

 

- Radny Korowicki dodał, że może należałoby porozmawiać z proboszczem, ponieważ te drzewo należałoby usunąć.

 

- Radny Onieszczuk poruszył temat znaków poziomych na całej długości ulicy Wysokiej oraz na parkingach przy ulicy Wysokiej na Osiedlu Wysokim.

 

- Radna Kożuchowska zabierając głos zapytała czy, prowadzona jest ewidencja drzew stwarzających zagrożenie, które należałoby usunąć.

 

Do punktu 6 – Przedstawienie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że z informacją o stanie realizacji zadań oświatowych radni zapoznali się dokładnie podczas odbytej wczoraj Komisji. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych stanowi załącznik Nr 4 do niniejszego Protokołu.

 

 Przewodnicząca Rady zwrócił się z pytaniem do radnych, czy potrzebują jeszcze jakiś wyjaśnień?

 

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli.

 

Do punktu 7 – Przedstawienie analizy oświadczeń majątkowych radnych Rady Miasta

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że każdy radny ma obowiązek składać co roku oświadczenie majątkowe, stosownie do art. 24 h ust. 12 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Przewodnicząca Rady poinformowała, iż na 15 radnych w terminie tj. do dnia 30 kwietnia 2012 r. wraz z kopią zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (PIT) oświadczenia majątkowe złożyło 14 radnych. Przewodnicząca dodała, że Urząd Skarbowy nie stwierdził żadnych uchybień. Pani Sitarska powiedział też, że oświadczenia majątkowe są jawne i można je obejrzeć na stronie internetowej Urzędu Miasta, na BIP. Analiza oświadczeń majątkowych radnych stanowi Załącznik Nr 5 do niniejszego protokołu.

 

Przewodnicząca Rady zwróciła się z pytaniem do radnych, czy zgłaszają jeszcze jakieś pytania.

 

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli.

 

Do punktu 8 – Przedstawienie analizy oświadczeń majątkowych pracowników Urzędu Miasta oraz kierowników jednostek organizacyjnych

 

Przewodnicząca Rady stwierdziła, że 20 osób miało obowiązek złożenia oświadczeń majątkowych. Wszystkie te osoby oświadczenia złożyły w terminie, Urząd Skarbowy nie stwierdził żadnych uchybień. Analiza oświadczeń majątkowych radnych stanowi Załącznik Nr 6 do niniejszego protokołu.

 

Przewodnicząca Rady powiedziała, że Burmistrz i Przewodnicząca Rady składają swoje oświadczenia do Urzędu Wojewódzkiego.

 

Przewodnicząca zwrócił się z pytaniem do radnych, czy zgłaszają jeszcze jakieś pytania do tego punktu.

 

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli.

 

Do punktu 9 – Podjęcie uchwały w sprawie podziału Miasta Siemiatycze na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym 

 

            Przewodnicząca Rady poprosiła Panią Sekretarz o wyjaśnienie potrzeby podjęcia tej uchwały.

 

            Glos zabrała Sekretarz Miasta – Pani Elżbieta Rakszawa, informując zebranych iż obowiązek wykonania podziału wynika z nowych przepisów Kodeksu Wyborczego. „Zasadniczą zmianą w stosunku do poprzedniego podziału, jest to, że takie gminy jak nasza mają obowiązek tworzenia okręgów jednomandatowych. W tej chwili będzie tych okręgów 15, tyle ilu jest radnych wybieranych w naszym mieście. Podział został dokonany na podstawie przepisów Kodeksu Wyborczego i zasad jakie tam zostały ustalone. Podstawową jednostką podziału jest osiedle. Miasto Siemiatycze jest podzielone na 8 jednostek pomocniczych - osiedli i one stanowiły bazę do tworzenia okręgów wyborczych”.

 

  Przewodnicząca Rady podziękowała Pani Sekretarz za wyjaśnienia. Przewodnicząca zwrócił się z pytaniem do radnych, czy zgłaszają jeszcze jakieś pytania do tego punktu.

 

Radni uwag i pytań w tej sprawie nie wnieśli.

 

Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawiepodziału Miasta Siemiatycze na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym. Przewodnicząca Rady zapytała kto jest za podjęciem tej uchwały – na 10 radnych biorących udział w obradach XXIX sesji, w głosowaniu udział wzięło 10 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 8 radnych, wstrzymało się od głosowania 2 radnych. Uchwała została podjęta większością głosów.

 

/Uchwała Nr XXIX/136/12 stanowi Załącznik Nr 7/

 

Do punktu 10 – Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta na 2012 r.

 

Przewodnicząca Rady Miasta zapytała radnych, czy potrzebują dodatkowych wyjaśnień do uchwały w sprawie zmian w budżecie Miasta na 2012 r. Radni pytań i uwag nie wnieśli.

 

Przewodnicząca Rady zarządziła więc głosowanie nad podjęciem uchwaływ sprawie zmiana w budżecie Miasta na 2012 r., kto jest za podjęciem tej uchwały – na 10 radnych biorących udział w obradach XXIX sesji, w głosowaniu udział wzięło 10 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 10 radnych. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

/Uchwała Nr XXIX/137/12 stanowi załącznik Nr 8/

 

Przewodnicząca Rady o godzinie 14:40 zarządziła przerwę.

 

Obrady wznowiono o 14:55.

 

Do punktu 11 – Przedstawienie protokołu Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonej kontroli w Przedszkolu Nr 3

 

Przewodnicząca Rady Miasta poprosiła Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej – Pana Pawła Onieszczuk o przedstawienie protokołu z przeprowadzonej kontroli w Przedszkolu    Nr 3. Protokół z przeprowadzonej kontroli stanowi Załącznik Nr 9 do niniejszego protokołu.

 

Do punktu 12 – Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

 

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania zgłoszone przez radnych udzielił Burmistrz Miasta – Pan Piotr Siniakowicz oraz Zastępca Burmistrza Miasta – Pan Henryk Czmut.

 

- odnosząc się do interpelacji radnego Korowickiego w sprawie uschniętych sosen przy Przedszkolu Nr 5, Burmistrz odpowiedział, że był dzisiaj przy Przedszkolu Nr 5, ponieważ Pani Dyrektor zgłosiła zapotrzebowanie na nowy parking. Burmistrz dodał, że nie zauważył drzew, które należałoby wyciąć, ale na pewno zostanie to sprawdzone i w razie potrzeby sosny zostaną usunięte.

 

- odnosząc się do interpelacji radnego Korowickiego w sprawie piachu na parkingu miejskim przy Barze Wodnik, Burmistrz odpowiedział, że parking zostanie uprzątnięty w przyszłym tygodniu.

 

- odnosząc się do interpelacji radnego Korowickiego w sprawie betonowego bloku przy ulicy Sosnowej, Burmistrz odpowiedział, że być może jest to prywatny blok, jeśli znajduje się przy prywatnej posesji. Burmistrz dodał, że zostanie to sprawdzone.

 

- odnosząc się do interpelacji radnego Korowickiego w sprawie uszkodzonej barierki przy moście nad Zalewem, Burmistrz odpowiedział, że Dyrektor MOSiR wie o tym, ale w tej chwili ekipa wykonuje kilka prac, równie ważnych m.in. budują śmietnik przy POM-ie, zajmują się sprzątaniem. Burmistrz dodał, że ta barierka leży obok, więc nikomu nie przeszkadza, a do jej podniesienia potrzebny jest specjalny wózek.

 

- głos zabrał Dyrektor MOSiR – Pan Mariusz Pyzowski, informując, że sprawa barierki była zgłaszana już dwa tygodnie temu do Przedsiębiorstwa Komunalnego, ponieważ Przedsiębiorstwo ma odpowiedni sprzęt. Pan Pyzowski dodał, że sprawa zostanie załatwiona w najbliższym czasie.

 

- odnosząc się do interpelacji radnego Korowickiego w sprawie uschniętego drzewa na cmentarzu parafialnym, Burmistrz odpowiedział, że trzeba to zgłosić do proboszcza.

 

- Burmistrz powiedział, że na poprzedniej sesji obiecał, że przyniesie folder Hali Widowiskowo – Sportowej i spełnia daną obietnicę. Burmistrz dodał, że można zgłaszać do Pan Dyrektora wszelkie uwagi i sugestie do tego projektu.

 

- Głos zabrał radny Korowicki, pytając kiedy rozpoczną się pracy na ulicy Słowiczej?

 

- Burmistrz odpowiedział, że nie jest w stanie dokładnie określić kiedy prace się rozpoczną, może tylko poinformować, że w piątek zostanie rozstrzygnięty przetarg. Burmistrz dodał, że jeśli wszystko z przetargiem pójdzie dobrze, to prace powinny ruszyć w ciągu dwóch tygodni.

 

- Radny Korowicki powiedział, że porusza ten temat ponieważ mieszkańcy się niepokoją, obiecaliśmy im, że prace ruszą w tym roku.

 

- Burmistrz powiedział, że mieszkańców należy uspokoić. Rozstrzygnięcie przetargu jest w piątek i jeśli wszystko dobrze pójdzie, to prace na pewno będą wykonane w tym roku.

 

- odnosząc się do interpelacji radnego Onieszczuk w sprawie oznakowania poziomego ulicy Wysokiej, Zastępca Burmistrza odpowiedział, że potrzeba oznakowania poziomego ulicy Wysokiej i 3 Maja oraz skrzyżowania ulic Bartosza Głowackiego z Powstania Styczniowego była zgłaszana Dyrektorowi Powiatowego Zarządu Dróg. Pan Czmut dodał, że „jest obietnica, że wykonają projekt organizacji ruchu w przyszłym roku”.

 

- odnosząc się do interpelacji radnej Kożuchowskiej w sprawie prowadzenia ewidencji drzew, Zastępca Burmistrza odpowiedział, że z przepisów prawnych nie wynika potrzeba prowadzenia takiej ewidencji. Pan Czmut dodał, że w ramach bieżącej kontroli dróg sprawdzany jest również stan zdrowotny drzew. W zależności od sytuacji dobierane są odpowiednie środki, wycinka lub podcięcie. Drzewa suche w odpowiednim trybie są usuwane. Zastępca Burmistrza powiedział, że Urząd nie ma wpływu na zadrzewienie rosnące na działkach prywatnych, w tym przypadku musi być inicjatywa właściciela.

 

- Radny Berski powiedział, że przy PZU stoi również sucha lipa.

 

- Zastępca Burmistrza odpowiedział, że Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad wie o tych suchych drzewach i ma nadzieję, że stosowne wnioski o wycięcie zostaną złożone do Urzędu.

 

- Burmistrz powiedział, że GDDiA oznaczyła już drzewa do wycięcia i wiadomo, że tych drzew nie będzie mało.

 

Do punktu 13 – Wolne wnioski

 

Głos zabrała Przewodnicząca Rady Miasta informując, iż do Biura Rady wpłynęła pismo od Pana Burmistrza informujące, że na rok 2013 niektóre z podległych jednostek otrzymają osoby skazane do pomocy przy pracach. I tak:

 

- Przedsiębiorstwo Komunalne otrzyma 15 skazanych, a przewidywana ilością godzin na jednego skazanego wynosi 150.

 

- Zarząd Mienia Komunalnego otrzyma 5 skazanych, a przewidywana ilością godzin na jednego skazanego wynosi 150.

 

- Siemiatycki Ośrodek Kultury otrzyma 5 skazanych, a przewidywana ilością godzin na jednego skazanego wynosi 150.

 

W wolnych wnioskach głos zabrali:

 

- Radny Korowicki poruszył temat ulicy Słowiczyńskiej, która jest w bardzo kiepskim stanie, m.in. są tam nierówne i zapadnięte studzienki. Radny powiedział również, że mieszkanka Siemiatycz zgłosiła problem sygnalizacji świetlnej na Placu Jana Pawła II, której sygnał jest bardzo uciążliwy nocą.

 

- Burmistrz powiedział, że w ubiegłym roku była zgłaszana prośba o włączenie sygnału.

 

- Przewodnicząca Rady powiedział, że w nocy włączone jest tylko światło pulsacyjne.

 

- Radny Korowicki poruszył temat przejeżdżania samochodów, a szczególnie samochodów ciężarowych na zielonej strzałce w kierunku Lublina, również na Placu Jana Pawła II.

 

- Głos zabrała Pani Melania Grygoruk, mieszkanka Siemiatycz, informując, że ostatnio była świadkiem sytuacji, kiedy to człowiek w ostatniej chwili zatrzymał dziecko, które chciało wkroczyć na przejście dla pieszych na zielonym świetle, a samochód ciężarowy nawet się nie przytrzymał. Mało brakowało, a doszłoby do wypadku.

 

- Przewodnicząca Rady poinformowała, że ta sprawa zgłaszana już była policji.

 

- Radny Korowicki zwrócił się do Pani Dyrektor SOK, pytając o to czy można by było ożywić i upiększyć nasze miasto. Radny powiedział, że miejscowi artyści zwrócili się do niego z tą sprawą. Radny zapytał, czy można by ujawnić tych artystów, którzy mogliby wyjść na ulicę ze swoimi pracami.

 

- Pani Dyrektor SOK zapytała o kogo konkretnie chodzi. Pani Dyrektor dodała, że Siemiatycki Ośrodek Kultury organizuje wystawy, spotkania i wernisaże. Pan Dyrektor dodała również, że ogłoszony jest teraz konkurs „Siemiatycze nasze Miasto”, do udziału w którym zachęca wszystkich artystów.

 

- Przewodnicząca Rady powiedziała, że być może osoba, która rozmawiała z radnym Korowicki dokładnie nie przekazała swoich myśli, może dobrze by było, aby przyszła osobiście do Pani Dyrektor i porozmawiała. Pani Dyrektor na pewno wykorzysta każdy pomysł.

 

- Radny Korowicki powiedział, że w różnych miastach widać artystów na ulicy, malują, rzeźbią, można kupić ich prace.

 

- Przewodnicząca Rady zaproponowała, aby po sesji spokojnie porozmawiać na ten temat.

 

- Burmistrz dodał, że jeśli chodzi o upiększenie Miasta, to zostały wykonane już nasadzenia na małym rondzie. Burmistrz dodał, że w przyszłym roku planowane są kolejne nasadzenia, aby nasze miasto wyglądało spójnie, kolorystycznie i profesjonalnie.

 

Przewodnicząca Rady udzieliła głosu Panu Tadeuszowi Soroczyńskiemu – Przewodniczącemu Osiedla Nr 8.

 

- Pan Soroczyński zabierając głos poruszył temat Osiedla Nr 8 (POM). Pan Soroczyński powiedział, że ostatnia działka została już sprzedana, a Osiedle nic na tym nie skorzystało. Ta działka była kupiona z funduszu pracowniczego. Pan Soroczyński powiedział, że Zarząd Osiedla zwracał się z prośbą o wymianę krawężników i wymianę nawierzchni. Część krawężników z remontowanej ulicy Pałacowej miała trafić na Osiedle. Pan Soroczyński powiedział, że planowali zrobić przedłużenie parkingu, chcieli żeby to był porządny parking, a okazało się, że ma być zrobiony z cienkich płyt chodnikowych, które za kilka lat popękają. Przewodniczący Osiedla stwierdził, że majątek byłego POM-u został rozprzedany, a osiedle nic z tego nie ma, nawet nie ma placu zabaw dla dzieci. Dodał, że teraz będzie tylko nowy śmietnik.

 

- Burmistrz odpowiedział, że miasto udostępniło krawężniki, będzie teraz rozbierana tralinka przy Szkole Podstawowej Nr 1, którą również miasto udostępni. Burmistrz powiedział, że Pan Bereza na pewno Państwu w tym pomoże. Burmistrz dodał, że zrobienie parkingu czy wjazdu to jest koszt ponad 100 tys. zł, a trudno jest odpowiadać za drogę, którą się nie dysponuje.

 

- Pan Soroczyński powiedział, że kilka lat temu, jak był „lany asfalt” na ulicy Ciechanowieckiej, miał też być wylany na osiedlu, niestety nie było takiej możliwości, ponieważ były za wysokie krawężniki, była  też robiona kanalizacja.

 

- Przewodnicząca Rady powiedziała, że Burmistrz porozmawia z Prezesem Bereza i na pewno znajdą jakieś rozwiązanie.

 

Do punktu 10 – zakończenie obrad.

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad XXIX sesji Rady Miasta w dniu 23 października 2012 r. Przewodnicząca Rady zamknęła obrady o godz. 15:35.

 

Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała                                                          Przewodniczący Rady Miasta

 

Monika Mazur                                                         Agnieszka Anna Sitarska

 


Sprawozdanie Burmistrza Miasta Siemiatycze złożone na sesji Rady Miasta w dniu

23 października 2012 r.

 

Pani Przewodnicząca, Wysoka Rado!

            Trwają prace ziemne przy budowie kompleksu sportowego „Moje Boisko Orlik 2012” wykonywane przez podwykonawcę - Rejonowy Związek Spółek Wodnych w Siemiatyczach. Biorąc pod uwagę harmonogram finansowo-rzeczowy zadanie jest realizowane z dużym opóźnieniem. Zwłoka powstała z winy głównego wykonawcy – firmy „HALIFAX International” z Poznania - który nie przystąpił do dnia dzisiejszego do robót budowlanych w budynku szkoły oraz wokół niego. Opóźnienie prac szacuje się na około 4 tygodnie pod warunkiem bezzwłocznego przystąpienia do wspomnianych robót.

            1 października został rozstrzygnięty przetarg a 10 października została podpisana umowa na budowę SKATEPARKU. Wykonawcą jest firma DOMBUD spółka jawna  z Gliwic. Termin wykonania prac ustalono do 15 grudnia br . Koszt inwestycji ustalony w wyniku  przetargu wyniesie 555 148 zł.   Prace zostały już rozpoczęte. Wykonawca zapewnia, że posiada duże doświadczenie w budowie tego typu obiektów liczę więc, że inwestycja zostanie zrealizowana terminowo.    

            Rozpoczęła się przebudowa ulicy Cichorskiego - Zameczka  na odcinku między ulicami Bartosza Głowackiego i Powstania Styczniowego. Wykonawcą, w wyniku rozstrzygniętego przetargu, zostało Przedsiębiorstwo Bielbud Sp. z o.o. z Bielska Podlaskiego. Przebudowa obejmuje budowę jezdni, chodnika oraz kanalizacji deszczowej. Termin zakończenia prac ustalono do 30 listopada. Wartość zadania wyniesie 121 639 zł. Oddanie do użytku tego odcinka ulicy jest od dawna oczekiwane i ułatwi w znacznym stopniu komunikację między wschodnią a zachodnią częścią Miasta.

            Zakończone zostały prace przy budowie nawierzchni z kostki brukowej 137 metrowego odcinka ulicy Sosnowej. Nawierzchnia, tej części ulicy, ułożona została z kostki brukowej gdyż miasto nie uzyskało wymaganych uzgodnień z Gazownią na nawierzchnię bitumiczną ze względu na przebiegającą tam sieć gazową. Wykonawcą robót była firma DIMEX a wartość zadania wynosi 72 870 zł.

            Rozpatrzone zostały oferty na budowę oświetlenia ulicy osiedlowej od Żwirki i Wigury do osiedla Tarasy. Na zaproszenie do złożenia oferty cenowej odpowiedzi udzieliło trzech przedsiębiorców. Najkorzystniejszą ofertę – z kwotą 21 402 zł brutto - złożył Zakład Instalatorstwa Elektrycznego Mikołaj Maksymiuk z Bielska Podlaskiego. Obecnie przygotowana jest umowa z wykonawcą.

            12 października został ogłoszony przetarg na ocieplenie stropodachu oraz wymianę pokrycia dachowego z papy na blachę trapezową wraz z obróbkami blacharskimi i remontem kominów budynku Przedszkola Nr 3. Planowane jest, by prace wykonać jeszcze w tym roku. Inwestycja będzie realizowana przez Przedszkole.

            Do Starostwa Powiatowego został złożony wniosek o wydanie pozwolenia na budowę oświetlenia ulicznego, ulicy Armii  Krajowej na odcinku od Horteksu w kierunku Zakładu produkcyjnego PRONAR długości ok. 600 m.

            Do Wojewody Podlaskiego został złożony wniosek o dofinansowanie w 2013 r.  budowy kanalizacji deszczowej i przebudowy nawierzchni w ulicy Żeromskiego i A. Jabłonowskiej. Ze względu na ograniczone możliwości budżetowe miasta przebudowa wspomnianych ulic została podzielona na dwa etapy. W 2013 r. planowana jest budowa

549 mb  ulicy Żeromskiego i 231 mb ulicy A. Jabłonowkiej. Wnioskowana kwota dofinansowania to 941 309 zł co stanowi 30% kosztów kwalifikowanych wartości inwestycji.

Miasto ubiega się o wspomniane środki w ramach „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II, Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój”.

            Dobiegają końca uzgodnienia dokumentacji projektowej z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w Białymstoku na drogę wyjazdową łączącą projektowane parkingi przy Siemiatyckim Ośrodku Kultury z ulicą Legionów Piłsudskiego. Przewidywany termin składania wniosku o pozwolenie na budowę to 25 października. Jestem przekonany, że jeszcze w tym roku uda się zrealizować tę inwestycję.

            18 października odbył się przetarg na budowę parkingu przy Szkole Podstawowej Nr 1. Wykonawca nie został jeszcze wyłoniony ze względu na konieczność uzupełnienia ofert.

            26 października odbędzie się przetarg na przebudowę ul. Słowiczej o długości 530 m od ul. Słowiczyńskiej do przewężenia jezdni. Prace będą polegały na wykonaniu nawierzchni bitumicznej.

            W ostatnim okresie można zaobserwować zastój na lokalnym rynku nieruchomości. Mimo ogłoszonych przetargów na sprzedaż dwóch nieruchomości miejskich:

1) przy ul. Żwirki i Wigury o pow. 353 m2 ,

2) oraz przy ul. 11 Listopada o pow. 1044 m2  Nie było osób zainteresowanych zakupem. Nie było również wniosków najemców w sprawie wykupu lokalu mieszkalnego.

            W omawianym okresie wydano 1 decyzję w sprawie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości położonej przy ulicy Grodzieńskiej. Opłatę z tytułu przekształcenia, ustaloną przez rzeczoznawcę majątkowego na kwotę 21 890 zł., na wniosek osób na rzecz których przekształcono prawa, rozłożono na 10 rat rocznych.

            W dniach od 14 września do 8 października 2012 r. w Urzędzie Miasta był wyłożony do wglądu publicznego projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części Miasta Siemiatycze, położonej przy ul. T. Kościuszki. 8 października odbyła się dyskusja nad przyjętymi w projekcie planu miejscowego rozwiązaniami, z udziałem projektantki planu Pani Joanny Jasiewicz i opracowującego zagadnienia komunikacyjne w niniejszym planie – Pana Jana Kruszewskiego. W trakcie dyskusji nie wniesiono żadnych uwag ani wniosków. Zgodnie z przepisami, każdy, kto kwestionuje ustalenia przyjęte w projekcie planu miejscowego, może wnieść uwagi     w okresie wyłożenia projektu planu i w terminie 14 od dnia zakończenia okresu wyłożenia, tj. w nieprzekraczalnym terminie do dnia 23 października br.  Po upływie tego terminu wnioski i uwagi zastaną rozpatrzone w ciągu 21 dni. Zależnie od zakresu koniecznych do wprowadzenia zmian, w projekcie planu, ponowione będą niezbędne uzgodnienia. Lista nieuwzględnionych uwag zostanie przedłożona Radzie Miasta wraz z zweryfikowanym projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, przedstawionym do uchwalenia. Pragnę zaznaczyć,  że do chwili obecnej żadne uwagi nie wpłynęły.

            Miastu udało się uzyskać dofinansowanie wydatków bieżących żłobka w wysokości 104 785 zł. Środki  uzyskano w ramach dofinansowania przez Rząd wydatków bieżących przeznaczonych na zadania z zakresu organizacji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.

            Na konto Miasta wpłynęła także II transza środków w ramach programu Wyprawka Szkolna. Tym samym zakończony zostanie proces zwrotu wydatków poniesionych na podręczniki dla osób zakwalifikowanych do programu.

            W połowie września została rozpropagowana w siemiatyckich szkołach kampania „Narkotyki na co mi to. Odleć z nami nie narkotykami” której organizatorem było Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii. Wśród wszystkich kandydatów biorących udział w konkursie z każdego województwa został wytypowany jeden laureat. Z województwa podlaskiego wygrał uczeń siemiatyckiego Liceum Ogólnokształcącego – Majkel Parafiniuk, który stworzył utwór hip hop. W nagrodę laureat wziął udział w inauguracyjnym pikniku

w Warszawie. Nagrodzony utwór hip hop można słuchać na stronie www.nacomito.pl

            12 października przeprowadzone zostały zajęcia warsztatowe z jedną z pierwszych klas . Gimnazjum Zespołu Szkół przy ul. Andersa. Celem warsztatów było podniesienie świadomości młodzieży w zakresie narkomanii- zagrożeń, konsekwencji oraz skutecznych sposobów przeciwdziałania zjawisku. Zajęcia są prowadzone cyklicznie już drugi rok we wszystkich klasach pierwszych.

            18 października przy współpracy z Zespołem Prewencji Kryminalnej Nieletnich i Patologii Komendy Powiatowej Policji przeprowadzone zostały zajęcia w klasach maturalnych siemiatyckiego liceum w związku z przypadającym w tym dniu Europejskim Dniem Walki Handlem Ludźmi. Poza tematem handlu ludźmi poruszone zostały zagadnienia z  zakresu narkomanii i nieostrożnego eksperymentowania ze środkami psychoaktywnymi.

            Na 30 i 31 października, w ramach lepszego przygotowania nauczycieli do prowadzenia działań profilaktycznych oraz właściwego reagowania w przypadku stwierdzenia zażywania przez uczniów substancji uzależniających zaplanowano szkolenia, dla grupy 17 pedagogów wytypowanych przez dyrektorów szkół. Szkolenie poprowadzą terapeuta – Elżbieta Powichrowska oraz policjant Komendy Wojewódzkiej z Białegostoku. Zajęcia będą trwały 13 godzin i obejmą:

- Psychospołeczny aspekt uzależnień

- Podstawy prowadzenia działań profilaktycznych

- Prawne aspekty uzależnień

Szkolenia będą realizowane w ramach projektu eduakcyjno - informacyjnego „Szkoła Dobrego Wyboru” stworzonego przez Kuratorium Oświaty, Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku, Komendę Wojewódzką Policji w Białymstoku i Stowarzyszenie Droga.

            We wrześniu miasto złożyło dwa wnioski o dofinansowanie projektów „SMS - Siemiatyccy Młodzi Samorządowcy” oraz „Siemiatycka Akademia NGO”. Wnioski zostały złożone w odpowiedzi na konkurs ogłoszony przez Urząd Marszałkowski – działanie 9.5 Oddolne inicjatywy na obszarach wiejskich. Pierwszy wniosek zakłada m.in. powołanie do życia Młodzieżowej Rady Miasta Siemiatycze oraz podniesienie kompetencji w zakresie działalności w samorządzie młodzieżowym uczniów siemiatyckich szkół. Wniosek przeszedł pozytywnie ocenę formalną i poddany zostanie ocenie merytorycznej. Drugi ze złożonych wniosków zakłada m.in. profesjonalne szkolenia dla organizacji pozarządowych w trzech modułach: zarządzanie organizacją, księgowość oraz pozyskiwanie funduszy zewnętrznych.

            Na zakończenie chciałbym wspomnieć o wydarzeniach i uroczystościach zaplanowanych w najbliższym terminie w naszym mieście.

            W najbliższą niedzielę 28 października w ramach obchodów jubileuszu 470 lecia nadania praw miejskich Siemiatyczom w kościele pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny o godz. 19.00 odbędzie się koncert – kameralne spotkania z muzyka organową.

            5 listopada odbędą się w naszym mieście obchody 70 rocznicy likwidacji siemiatyckiego getta. W ramach obchodów zaplanowane jest odsłonięcie pamiątkowej tablicy upamiętniającej ofiary tego tragicznego wydarzenia oraz otwarcie wystawy dokumentującej pomoc ludności żydowskiej pod okupacją niemiecką w województwie białostockim.

            Z kolei na 11 listopada zaplanowane zostały obchody 94 rocznicy Odzyskania Niepodległości. Zarówno na koncert jak i obie uroczystości serdecznie zapraszam Państwa Radnych.

Dziękuję za uwagę

Metryka strony

Udostępniający: Miasto Siemiatycze

Wytwarzający/odpowiadający: Monika Mazur

Data wytworzenia: 2012-12-21

Wprowadzający: Eryk Nowik

Data modyfikacji: 2019-03-06

Opublikował: Eryk Nowik

Data publikacji: 2019-03-06